Betaling mislukt of geweigerd?

Dit kan gebeuren, lees hieronder hoe je dit op kunt lossen.

Betaling met iDeal mislukt

Het kan gebeuren dat jouw betaling via iDeal mislukt is. Controleer in dat geval altijd eerst of er geld is afgeschreven. Is dit niet gebeurd? Dan kun je gewoon opnieuw een bestelling plaatsen. Is er wel geld afgeschreven, maar heb je nog geen bevestiging per e-mail ontvangen? Dan raden we je aan om even te wachten. Het kan namelijk een uur duren voordat deze betaling bij ons binnen is.

Na één uur geen orderbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Aan de hand van het transactienummer, dat staat vermeld bij de afschrijving, kan onze klantenservice je verder helpen.

Creditcardbetaling geweigerd

Betalingen met creditcard worden aan de hand van een groot aantal criteria automatisch en objectief gecontroleerd. Niet door onszelf, maar door de financiële instelling die onze creditbetalingen uitvoert. Deze controle wordt puur gehouden om onszelf en onze klanten te beschermen tegen oneigenlijke betalingen.

Wanneer wordt een creditcardbetaling geweigerd? Een betaling kan worden afgekeurd wanneer bijvoorbeeld de CVC code of vervaldatum van de creditcard niet goed is ingevuld, maar ook wanneer de bestelling en betaling plaatsvindt vanaf een onbeveiligde wifilocatie waar vaker fraude is geconstateerd.

We hebben zelf geen inzicht in waarom een betaling geweigerd is en kunnen een geweigerde betaling ook niet terugdraaien.

Mijn creditcardbetaling is geweigerd, maar ik wil toch bestellen

Zoals hierboven al is genoemd, kunnen wij helaas niets aan een geweigerde creditcardbetaling doen. Wil je je bestelling toch ontvangen? Plaats hem dan opnieuw en kies voor een betaling met iDeal.

© - FAKRO zonweringshop